In 2024 blikt de Geberit Groep terug op 150 jaar bedrijfsgeschiedenis. Sinds de oprichting in 1874 aan het meer van Zürich, Zwitserland, heeft het bedrijf zich geprofileerd als een pionier in de sanitairbranche. “Onze uitgebreide systeemoplossingen blijven de norm bepalen, zowel in het verleden als nu, en zullen dat ook doen in de toekomst”, benadrukt Christian Buhl, CEO van Geberit.
De geschiedenis van Geberit startte in 1874, toen Albert Gebert een eenmanszaak begon in het historische centrum van de Zwitserse stad Rapperswil. Dertig jaar later, in 1904, ontwikkelde de oprichter van het bedrijf, Albert Gebert, een met lood beklede houten stortbak. Het succesverhaal vervolgde met de introductie van het eerste kunststofreservoir in 1952 en het inbouwreservoir in 1964.
Klant centraal
Installateurs, groothandelaren, gebouweigenaren en consumenten vertrouwen al 150 jaar op de innovatieve kracht van Geberit. “Het verbeteren van goede dingen is altijd ons motto geweest, vanaf dag één stellen we onze klanten centraal in alles wat we doen,” zegt Christian Buhl. Een illustere uiting van deze innovatiekracht is het Geberit inbouwreservoir, bekend als UP, dat zijn debuut maakte op de markt in 1964. Tegenwoordig zien we het Zwitserse merk onder andere veel terug als inbouwreservoirs en natuurlijk de kenmerkende blauwe Geberit Duofix installatieframes.
Het stabiele DNA van Geberit
Het familiebedrijf van weleer heeft zich ontwikkeld tot de Europese marktleider op het gebied van sanitairproducten. Momenteel telt de wereldwijd actieve Geberit Groep meer dan 11.000 werknemers en heeft het 26 productielocaties, waarvan vier buiten Europa.
Feestelijke sfeer
Geberit viert dit jubileum samen met medewerkers, klanten en partners. Gedurende het hele jaar worden diverse activiteiten en festiviteiten georganiseerd. Geberit blikt terug op de afgelopen 150 jaar via verschillende communicatiekanalen, zoals sociale media, het relatiemagazine en een jubileumwebsite: www.geberit150.com/nl