Jaarvergadering steeds meer in het teken van keuken- en badkamerdesignwedstrijd
De award “De Gouden Driehoek” is een steeds groter wordende en felbegeerde prijs voor de mooiste keuken en badkamer van het jaar 2024. Onder het toeziend oog van een deskundige jury zijn alle inzendingen getoetst op vlak van design, ontwerp en uitvoering. Dit jaar won Barthen Keuken Design uit Leiden de keuken van het jaar-award.
Het doel van de wedstrijd is nog steeds om de aandacht van de consument te vestigen op de keuken en badkamer als belevingsruimte – en dus ook op de betrokkenheid van de vakhandel, hun expertise en vakkennis, evenals de extra kwaliteit die een keuken van een speciaalzaak biedt. In de afgelopen jaren heeft de wedstrijd veel media-aandacht gekregen van prominente juryleden die bekend zijn in de binnenhuisarchitectuur.
Keuken van het jaar
De titel is iets bijzonders voor de MHK-leden. Tijdens het MHK Congres van MHK Nederland beslissen meer dan 350 gasten uit de handel en industrie wie uiteindelijk de “Mooiste Keuken van het Jaar 2024” heeft ontworpen. De genomineerden van dit jaar waren de ontwerpen van Van Ginkel Keukens uit Barneveld, Barthen Keuken Design uit Leiden en Bogaard Keukens & Badkamers uit Almere. Barthen Keken Design werd door de bezoekers verkozen tot winnaar.
Badkamer van het jaar
De wedstrijd “De Gouden Driehoek” is ook niet meer weg te denken uit de badkamerbranche. Genomineerd voor de titel “Mooiste Badkamer 2024” zijn Voortman Badkamers Keukens en Tegels uit Pesse, KBC keukens en badkamers uit Scharnegoutum en het ontwerp van Studio Biesbos uit Werkendam. Voortman Badkamers Keukens en Tegels had het ontwerp gemaakt met de meeste stemmen. De nominaties werden bepaald door een vakjury. Traditiegetrouw legde Monique van der Reijden als trendforcaster mondeling uit waarom de genomineerden gekozen waren. Het geheel werd begeleid door Marketingdirecteur Ivo Metz. Jaarvergadering
Even daarvoor sprak algemeen directeur van MHK Nederland Jeroen Geerling voor de jaarvergadering de bezoekers toe. Geerling gaf aan dat het in deze tijd vooral belangrijk is om jezelf te onderscheiden ten opzichte van andere aanbieders. Hierbij is zichtbaarheid een belangrijk aspect. Marketinginvesteringen worden dan ook toegejuicht door MHK. “Go for Impact” een logische keus als thema en tevens de huidige strategie van MHK Nederland. Kunstmatige intelligentie Leerzaam, spannend en interessant. Het zijn de gevoelens die naar boven kwamen na de presentatie van AI-expert Job van den Berg over kunstmatige intelligentie (AI). Volgens van den Berg is het gebruik van AI essentieel voor het verhogen van de efficiëntie en snelheid in bedrijven. Hij riep de bezoekers op om de ontwikkelingen op het gebied van AI actief te volgen en de relevante “tools” te integreren in het dagelijkse bedrijfsleven: ‘Alleen degenen die voorop blijven lopen met AI zullen niet achterblijven’, zei van den Berg.
Het evenement werd afgesloten met een feestavond, die naast een heerlijk menu en uitstekend entertainment door Kim Brooklyn, OG3NE en DJ Gilbert ook tal van mogelijkheden bood om te socializen met collega’s en partners uit de branche.