Wordt verwacht: een hoge dichtheid aan nieuwe producten
De voorbereidingen voor de Küchenmeile A30 (van 20 tot 26 september) zijn al in volle gang. En gezien het zeer positieve en veelbelovende geluid dat de organisator Trendfairs van area30 al uitstoot, valt er dit najaar heel wat te beleven in area30, maar ook elders langs de Küchenmeile. Tentoonstellingscentrum area30 in Löhne verwacht dit najaar een soortement van explosie: veel nieuwe producten, diverse ‘nieuwe’ exposanten en een, wegens het succes van vorig jaar, geprolongeerde innovatieruimte. Er zullen zo’n tweehonderd merken en exposanten in area30 te zien zijn; een zeer hoge dichtheid van nieuwe producten en mogelijkheden op één plek.
De meeste vaste en nieuwe exposanten hebben inmiddels hun ‘plaatsreservering’ in area30 bevestigd. Nieuw in area30 zijn dit jaar bijvoorbeeld platenfabrikant Caesarstone, IT-bedrijf RMTsoft, Häfele (meubelbeslag en veel meer….) en specialist Laminam. Carsten Schulz, salesmanager van Laminam, is benieuwd hoe groot de belangstelling in area30 voor keramische platen en dergelijke van Laminam zal zijn. “Die septemberweek in keukenstad Löhne is altijd een hoogstaand branchefeest, waar goede contacten zijn ontstaan.” Hij is benieuwd naar de resultaten, die Laminam na de première op de Meile-week op het conto kan bijschrijven. Dinger Stone-directeur Raphael Dinger is er, na zovele jaren in area30 producten te hebben gepromoot, zeker van dat er meer dan voldoende belangstelling is voor de producten die geshowd worden. “Voor ons bedrijf is de expositie in area30 in de loop van de jaren vanzelfsprekend geworden. Area30 loont beslist de moeite voor de bezoeker, maar vooral ook voor de exposant. Onze aanwezigheid in area30 heeft Dinger Stone beslist een grotere bekendheid gegeven. Daarbij hebben we er goede contacten gelegd, die zijn ‘uitgegroeid’ tot nieuwe klanten.”
Quooker onder de vaste area30-gasten
Tijdens de komende productshow in area30 zijn de ’aloude’ vaste merken als Hansgrohe, Küchentreff, Naber, Midea Europe en Quooker Duitsland als bijna vanzelfsprekend wederom aanwezig. Daniël Hörnes, directeur van Quooker in Duitsland, verheugt zich ieder jaar weer op, het keukenevenement in area30. “We zijn er al van begin af aan en hebben area30 in alle opzichten zien groeien. Area30 heeft een supersnelle groei doorgemaakt en de sfeer is er uitstekend en uitnodigend om zaken te doen en contacten te leggen. We genieten er zes dagen met volle teugen. Area30 is een begrip geworden. Het evenement heeft zich – vinden wij – ontwikkeld tot een belangrijke pijler van de keukenbranche.” Net als andere merkleiders beweert ook Daniël Hörnes dat de keukenbeurs in area30 en de open dagen langs de Küchenmeile A30 een ideaal platform zijn om direct contact te hebben met de bestaande vakpartners en nieuwe contacten aan te knopen. “En vanzelfsprekend: er is ook dit keer veel nieuws te zien.”
Vakpresentaties
In de beursweek zullen er ook in area30 aantrekkelijke en informatieve vakpresentaties plaatsvinden. Het speciale ‘innovation-area’-format wordt dit jaar voor de derde keer ‘opgevoerd’. Het is gebleken dat de ‘innovation-area’ vooral bij exposanten erg in trek is. ‘Maximaal succes met ’n minimale inspanning’ is de meest nauwkeurige definitie voor deze presentatiemogelijkheid voor nieuwe producten, trends, aantrekkelijke ontwerpen en digitale oplossingen.









