Schüller en next125 zien het breed: Primeurs niet voorbehouden aan beurzen en keukenmanifestaties in thuisland Duitsland
De Duitse keukenfabrikant Schüller heeft de sportiviteit en élégance om ook buiten de Duitse grenzen primeurs te tonen. De fabrikant uit het Duitse Herrieden ziet het breed en bewaart nouveautés en primeurs niet voor de beursmanifestaties in eigen thuisland. Natuurlijk brengt Schüller Möbelwerk met de merknamen Schüller en next125 primeurs in Keulen en tijdens de Küchenmeile. Schüller en next125 bewaren hun keukennieuws echter niet louter voor de manifestaties in Duitsland. Ook ‘buitengaats’ tijdens de EuroCucina in Milaan toonde next125 weer keukennieuws, waarvan ook de bezoekers aan EuroCucina en de Designweek van Milaan konden smullen. Next125 liet in Milaan nieuwigheden voor de huidige en volgende generatie zien. Opvallende keukenmodellen: tijdloos, elegant en origineel. Als onderdeel van de tweejarige productcyclus presenteerde de Zuid-Duitse keukenfabrikant Schüller op de EuroCucina 2024 de nieuwste designs en de meest in het oog springende innovatieve nieuwe producten van next125. De internationale bezoekers aan het beursgebeuren in Milaan konden uit de eerste hand kennismaken met de nieuwste keukenmodellen en de emoties ervaren, die deze geïnspireerde ontwerpen kunnen oproepen.
‘Feel at Home’ luidde in Milaan de themanaam van de expositie, die Schüller Möbelwerk op 580 m² had ingericht. De focus lag daarbij op de essentie, de kern waaromheen de belangrijkste elementen van het leven (en van de keuken….) draaien. De nieuwe generatie keukenproducten van next125 ‘demonstreert’ zinvolle, levensgerichte ontwikkelingen, die naadloos passen in de designfilosofie, waarmee next125 de afgelopen jaren diverse succesvolle keukenformules heeft opgebouwd. Next125 toont daarin zeer succesvol in ‘onderscheidend’ te zijn. Daarbij duidelijk geïnspireerd door diverse elementen uit de Bauhaus-leer, waarin authenticiteit en emotie belangrijke pijlers voor de basis zijn. Er ligt een consequente designfilosofie aan de basis van het premiummerk next125. De tweejarige ontwikkelingscyclus zorgt er voor dat de nieuwe ontwikkelingen bij next125 de noodzakelijke rijpingstijd krijgen.
CREATIVITEIT IN DE NIEUWE OPPERVLAKKEN BRENGT HET ONVERWACHTE IN DE KEUKEN…
De nieuwe oppervlakken vormen een groeizame basis voor een opvallende dosis creativiteit. Hiermee brengt next125 met de Collection 2024 het onverwachte in de keuken. En dat onverwachte kan zeer verrassend zijn. Het gebronsde spiegelglas is daarvan een goed voorbeeld. Een hoogwaardig front, dat een bijzonder ‘gevoel’ uitstraalt. Dankzij de tip-on kunnen er accenten worden gezet zonder dat er handgrepen zijn die de aandacht opeisen. Dit opvallende front is het gezicht van de nieuwe campagne van next125: The Fireplace. Dit front en deze campagne geven het gevoel van ‘thuis’; de warmte en beslotenheid gevat in een geheel eigen, persoonlijke sfeer. Het individuele accent wordt bijvoorbeeld gezet door massief eiken, kleur gegeven in onyxzwart. Dit onyxzwart is een nieuwe frontkleur, die een populaire uitstraling schept en waarmee heel veel combinatiemogelijkheden worden gecreëerd. Effen hout dat een ongekende diepte geeft. Duurzaam en esthetisch zijn de nieuwe linoleumfronten van next125. In drie nieuwe kleuren uitgevoerd: olijfgroen, walnootbruin en naturelgrijs. De houten panelen met een gerecycled gehalte van honderd procent zijn gecoat met linoleum. Binnen- en buitenkant plus de randen zijn van hetzelfde materiaal. De natuurlijke samenstelling van harsen, lijnolie, hout en kalksteenpoeder geeft het linoleum diverse positieve eigenschappen.
Bijzondere gedetailleerde innovaties in het oppervlak zijn verwerkt in lineair glas. De fronten met hun fijne structuur zijn speciaal voor vitrines en hebben een keramische zandstructuur voor het totale frontspectrum. De verfijnde structuur zorgt voor een hoogwaardige en ietwat extravagante sfeer die invloed heeft op het keukenontwerp in zijn totaliteit. Deze details in de Collection 2024 bieden volop individualiseringsmogelijkheden, die perfect op elkaar zijn afgestemd. Een hoogtepunt daarin zijn bijvoorbeeld de twee nieuwe ‘bevestigingstafels’, die dankzij het ronde Systemo-tafelblad hoeken in het werkblad een optimale functie geven. Behalve functioneel zijn deze tafels decoratief. De nieuwe hoge vitrinekasten in Collection 2024 hebben een front uit lineair glas, dat het optische beeld versterkt. Esthetiek en een krachtig design worden dankzij het front van spiegelglas extra versterkt. Het glazen front vangt het licht op en reflecteert het, waardoor een heel bijzondere sfeer rond The Fireplace ontstaat.
COLOUR CONCEPT ZORGT VOOR EEN EXTRA DIMENSIE…
De drie nieuwe hypermoderne kleuren voegen veel extra’s toe aan het toch al bijzondere beeld van ’t nieuwe next125. Kiezelgrijs, dat tevens als corpuskleur beschikbaar is, schept een rustige, neutrale sfeer, waarmee goede combinaties gemaakt kunnen worden. Ultramarin is een opvallende tegenpool van het minder ‘schreeuwende’ kiezelgrijs. Het ultramarin is het tegengestelde van onopvallend; duidelijk aanwezig staat ultramarin zonder ook maar enige gêne in het middelpunt, waar de derde nieuwe kleur, aubergine, een tijdloze warmte in de woonruimte uitstraalt. De drie nieuwe kleuren van het Colour Concept vormen gezamenlijk een ideale balans, die diverse kleur- en sfeeropties biedt. Wat betreft de bergruimten zijn de hoge en opzetkasten er nu in de breedte 75 centimeter. Daarmee wordt ingespeeld op de trend van wat grotere koel- en vriesapparatuur.
Door Bert Witteveen