Succes van vorig jaar werkt kennelijk inspirerend…
De Küchenmeile 2024 werpt zijn schaduw al vooruit. Het duurt weliswaar nog wat maandjes alvorens de deuren tot de huisshows en alle aanverwante locaties geopend worden, maar de voorbereidingen zijn begonnen. Zeker bij area30. Het tijdelijke expositiecomplex area30 in Löhne is toe aan de dertiende editie. Geïnspireerd door de successen van voorgaande jaren en van het afgelopen jaar 2023 in het bijzonder, wordt er over gedacht hoe deze flexibele show nog interessanter gemaakt kan worden. Organisator Trendfairs van area30 wil dit jaar van 21 tot en met 26 september extra uitpakken.
Verdere optimalisatie van diverse dienstverleningen zijn in voorbereiding. Deze dertiende keer van area30 moet de succeslijn, die vooral in 2023 sterk was, voortzetten. Uitgangspunt daarbij is in de eerste plaats de bezoekers veel te bieden en daarbij – indien mogelijk – het aantal vakbezoekers en exposanten nog wat uit te breiden. Het middelpunt dat area30 in de Küchenmeile heeft verworven moet nog stralender worden, zo vinden de mensen van Trendfairs GmbH uit München. Men doet bijvoorbeeld veel moeite om het aantal bezoekers en exposanten van 2023 te overtreffen. Trendfairs heeft daarvoor goede redenen: meer dan 90 procent van exposanten en bezoekers was tevreden over de expositie 2023 in area30. Bijna alle 200 bedrijven en merken die vorig jaar in area30 vertegenwoordigd waren keren dit jaar terug. Daarnaast worden er tal van nieuwkomers verwacht.
Voortdurend in beweging…
Uit onderzoek blijkt, dat de beurs in area30 vooral gewaardeerd wordt door zijn jaarlijkse aanpassingen. Geen ‘aflevering’ is er hetzelfde, de beurs wordt ieder jaar weer geactualiseerd en geoptimaliseerd. Lasse Naber van de gelijknamige firma vindt de area30 een ideaal podium om producten aan vakpubliek te presenteren “We maken al vele jaren deel uit van de area-familie. We genieten van de sfeer en de service en uiteraard van het zakelijke succes dat we hier kunnen scoren.” Ook andere firma’s – kleine en grotere – willen zich graag in de area30 presenteren omdat alle grote ‘marktpartijen’ er vertegenwoordigd zijn en de sfeer de juiste is. De sfeer wordt bepaald door allerlei ‘soft skills’ met een innovatief ondersteunend programma als bijvoorbeeld live-cooking. Na het debuut van vorig jaar wordt ook in september het innovatiegebied bij area30 voortgezet: een podium voor trends en interessante nieuwigheden.
‘Stijgingen zeer zeker mogelijk…’
Organisator Trendfairs verwacht in area30 dit jaar meer dan tweehonderd exposanten en merken. Branchereuzen en nieuwkomers. De Trendfairs-directeuren Claudia Weidner en Michael Rambach zijn er van overtuigd dat het succes van area30-2023 dit jaar een vervolg krijgt. ”De show wordt weer aantrekkelijk en zal opnieuw een trekpleister zijn voor de industrie uit Duitsland en 62 andere landen. Dat is nu al zeker.”
Diana Diefenbach, senior manager Technical Product Management & Communication bij Samsung Electronics Hausgeräte benadrukt het allemaal nog eens: “Area30 was vorig jaar voor ons een groot succes. Een ideaal platform om te laten zien dat Samsung als leverancier stevig verankerd is als leverancier van een volledig assortiment huishoudelijke apparaten.”
Internationaal karakter……
Het sterke internationale karakter is één van de belangrijkste garanties voor het succes van area30. Intensiteit en aantrekkelijkheid zijn eveneens belangrijke punten. Hans-Joachim Kalek hoofd management Kitchen bij Hansgrohe Duitsland vat het kort samen: “area30 herbergt een branchebijeenkomst van het hoogste niveau met de mogelijkheid voor goede en positieve contacten voor alle deelnemers.”
door Bert Witteveen









