Beko, een merk van Europa’s nummer één fabrikant van grote huishoudelijke apparaten, heeft een nieuw strategisch partnerschap met Ajax aangekondigd en wordt de officiële confidence partner van de club. Geworteld in gedeelde waarden van betrouwbaarheid, hoge prestaties en duurzaamheid, markeert het partnerschap een langdurige samenwerking tussen twee wereldwijd gerespecteerde merken, verenigd door één krachtig idee: ‘zelfvertrouwen is niet alleen iets wat je voelt, het is iets wat je opbouwt’.
Als officiële confidence partner zal Beko de missie van Ajax ondersteunen om de volgende generatie voetbaltalent te ontwikkelen, zowel op als naast het veld. Tegelijkertijd zal de organisatie “A Beko state of mind” versterken, door betrouwbare en hoogwaardige huishoudelijke apparaten aan te bieden met geavanceerde oplossingen die consumenten het zelfvertrouwen geven dat ze de juiste keuze hebben gemaakt. Beko’s partnerschap met Ajax weerspiegelt ook de steeds diepere betrokkenheid bij de regio Amsterdam en Nederland, en bij gemeenschappen die het geloof in duurzaam leven delen.
“Bij Beko geloven we dat zelfvertrouwen groeit door blijvende kwaliteit, een diepe toewijding aan duurzaamheid en een doelgericht ontwerp dat de tand des tijds doorstaat”, aldus Akın Garzanlı, CMO van Beko. “Deze waarden sturen zowel onze technologie als onze partnerschappen. Ajax deelt hetzelfde gedachtegoed: sierlijk in het spel, loyaal in identiteit en gedurfd in visie. Als meer dan een club vertrouwt Ajax op jong talent en vormt de volgende generatie met overtuiging en verbeeldingskracht. Samen vieren we elegantie met een doel, ambitie geworteld in nalatenschap en innovatie die de toekomst kracht geeft. Deze samenwerking brengt onze gedeelde waarden tot leven blijven voortleven.”
Cas Biesta, CCO van Ajax: “We zijn verheugd dat een internationale speler als Beko zich voor meerdere jaren aan Ajax heeft verbonden. Beko is een sterk merk met een duidelijke visie op toekomstgericht denken. We kijken ernaar uit om samen met Beko positieve impact te maken, zowel in Nederland als daarbuiten.”
Beko is een gevestigde naam in heel Europa en wereldwijd. Het is synoniem geworden met innovatie, betrouwbaarheid en dagelijks gemak. Met doordacht ontworpen producten die efficiëntie en duurzaamheid vooropstellen, geeft Beko huishoudens meer zekerheid en maakt tegelijkertijd een tastbaar verschil in het leven van mensen.
De driejarige samenwerking, officieel gelanceerd op 26 augustus 2025 met een ondertekeningsceremonie in de Johan Cruijff ArenA, houdt in dat Beko en Ajax samenwerken aan het creëren van inspirerende content, activaties en maatschappelijke initiatieven gericht op het versterken van zelfvertrouwen, van thuis tot op het voetbalveld. De samenwerking zal ook vorm krijgen via de digitale kanalen, stadionaanwezigheid en grassrootsprogramma’s van beide merken.









